Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Cynthia Veenstra - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Cynthia Veenstra - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest!

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

22 April 2012 | Zweden, Linköping

Tot mijn schrik merk ik dat er bijna een half jaar is verstreken sinds mijn laatste update! Ik had geen idee dat het al zo lang geleden is, het spijt me! Ik zal een korte update geven! Ik zal me proberen te beperken tot 1 A4!
Ik zie dat ik de vorige keer nog niet mijn toelatingsexamen heb gehad. Deze heb ik ondertussen al achter de rug (in december was deze) en ik ben aangenomen als promovendus, waar ik officieel in januari mee ben begonnen. Op het moment ben ik bezig met verscheidene methodes te optimaliseren, wat ontzettend veel werk is. Het voelt alsof alles super langzaam gaat op dit moment. We hebben het plan een beetje veranderd, ik ga nu eerst alles uitvoeren met het patiënt materiaal dat we hebben i.p.v. eerst het onderzoek met de cellen. Dat gaat namelijk nog wel een jaar duren voordat dat klaar is, en ik wil nu het resultaat publiceren dat ik heb verkregen met mijn master-project . Enfin, het gaat gestaag vooruit.
Oud en Nieuw is ondertussen al weer lang geleden, laat ik dat dus ook maar overslaan. Laat ik ook alle kleinere dingen maar overslaan en doorgaan naar de grotere =). 10 Februari kwamen papa en mama naar Zweden, voor mijn verjaardag. We zijn, zoals gewoonlijk, veel op pad geweest. Onder andere een bezoek aan Stockholm gebracht, en uiteraard roadtrips gemaakt. Voor mijn verjaardag heb ik een cadeau gekregen waar ik al héél lang naar op zoek was. Ik wist precies wat ik wou, maar kon het nergens vinden. Drie vazen, voor op mijn hal-kast, zie de bijgevoegde foto =). We hebben een paar heerlijke dagen gehad! De vrijdag erna was mijn verjaardagsfeest. Een gast moest helaas missen. Liam had een vlucht geboekt, maar een maand voor m’n feest meldde hij dat hij geen vrij kon krijgen omdat z’n bazin dan op vakantie zou gaan. Ik baalde ontzettend dat hij niet zou komen, ik zie hem immers niet zo vaak. Enfin, Jelena, Klas en Oskar kwamen als eerste aan, met o.a. een grote (GROTE) fles champagne. Achter de deur verscheen nog een verrassing: LIAM! Een fantastisch cadeau! Ik geloofde werkelijk dat hij geen vrij kon krijgen en niet zou komen, ik was zelfs erg pissig op zijn bazin. Het feest was erg geslaagd, en ik ben blij dat Liam er was, want hij bleef slapen en hielp me de volgende ochtend met opruimen. Buiten Liam en de champagne heb ik nog meer cadeaus gekregen, waaronder de Star Wars box op BluRay, met de originele trilogie. De dagen erna hebben we met z’n drieën doorgebracht. Ik ben zelfs nog op de zondag in de kerk geweest… Linnea, de dochter van Johan en Anna, werd gedoopt. Tja.. het was niet geweldig. Zoals de meesten van jullie weten krijg ik de creeps van kerken, zeker als er een dienst is. Maar goed, ik ben niet in vlammen uitgebarsten, gelukkig.
In maart kreeg ik bezoek van Fiënna en Arnoud. We zijn o.a. in Norrköping geweest, waar we het visualiseringscentrum hebben bezocht, wat erg leuk was. Uiteraard roadtrip gemaakt, door de bossen bij Norrköping.
Dat waren de grootste hoogtepunten van de afgelopen paar maanden. Natuurlijk veel meer meegemaakt, maar daar is geen beginnen aan om dat allemaal op te noemen. Komend weekend ben ik t/m 1 mei in NL. 1 mei is een feestdag hier in Zweden en omdat er maar een dag tussen het weekend en de vrije dag zit, betekent dat automatisch vrij (heerlijk!). Dus ik dacht, hoppa ik gooi er een lang weekend NL in. 4 mei ga ik onderweg naar mijn eerste echte conferentie als werknemer. En niet zo’n kleintje ook, AACR (American Association of Cancer Research) special meeting in San Diego, California, USA. Ik kijk ere norm naar uit, de eerste keer buiten Europa voor mij, om 06.15 uur in de ochtend vliegen we (we= Josefine, haar vriend Robert en ik) om 1 uur ’s nachts, onze tijd, komen we aan. Een lange reis voor de boeg dus. De conferentie begint 9 mei, dus we hebben een paar dagen voor onszelf (deze dagen betalen we verblijf kosten zelf). Ik kom tzt met een uitgebreid verslag ! Voor nu laat ik het eerst hierbij. Een korte, korte update. Ik zal proberen weer wat actiever te worden hier!
Veel liefs, en wie weet tot volgende week!


  • 22 April 2012 - 16:23

    Mama:

    Heej Cynthia,

    Was inderdaad lang geleden. Je verjaardag is alweer 2 maanden geleden. Het gaat allemaal zo snel. Nog een paar nachten dan zien we je weer "live", kom je gezellig een lang weekend thuis. Ik hoop dat het dan wat beter weer is.Vorig jaar om deze tijd hadden we het zwembad al buiten staan! En dan duurt het niet lang dat jij je grote trip gaat maken, waar je zo naar uit kijkt. Eerst daar heerlijk een paar dagen voor jezelf en dan voor je werk! Waar ik je vast veel succes mee wens. Meissie, tot vrijdagavond 19.00 uur

    Dikke tuut,
    liefs Mama

  • 22 April 2012 - 16:34

    Helen:

    Hoi Cynthia,

    Tja daar verscheen hij weer eindelijk weer een verslag hahhahha ja gemist natuurlijk.Leuk weer te lezen wat je bezighoudt en waar je mee bezig bent op moment.
    San diego voor de boeg!! super raad je aan huur een auto en benut je dagen ga zo veel mogelijk zien.
    San diego zijn een paar dingen ook de moeite waard. de Zoo is erg mooi onder andere, dagje de grens over (auto mag niet mee) Tijuana erg leuk om te doen proef even een beetje mexico .....en zo is er nog veel meermaar het hangt van je tijd af Ik zeg alleen Geniet ervan met volle teugen.
    Veel plezier a.s weekend je zal een druk program hebben.
    Hier alles goed lessen lopen lekker druk met alles en we hopen dat het nu eindelijk mooi weer gaat worden.

    XXXXX liefs en groetjes van mij..

  • 22 April 2012 - 16:59

    Jos Bruin :

    Hallo Cynthia,

    Mooi verhaal en veel plezier in de USA.

    Groet Jos

    PS: mooie brillen hebben ze in het het visualiseringscentrum. Staat Fiënna heel goed!

  • 22 April 2012 - 17:58

    Marijke:

    Het was inderdaad al weer een tijdje geleden. Weer genoeg beleefd dus....
    en uiteraard weer een mooi verhaal.
    Groetjes Marijke X

  • 22 April 2012 - 18:02

    Annie:

    Had je tijd over vandaag?
    Heeft wel lang geduurd hè, maar gelukkig communiceren wij nog anders met elkaar. Dus ben overal wel van op de hoogte. Deze week nog even knallen in het lab zeker....voordat je weer naar "huis" gaat. Niet te laatmaken, anders kom je oververmoeid hier aan.
    Dikke tuut van Dikkie en mij en zien je vast dan nog.

  • 22 April 2012 - 18:39

    Anita Hoeksema:

    Hey meid.
    Weer een leuk verhaal (beetje kort ;), haha). Maar weer genoeg meegemaakt in ieder geval. Wij hebben gelukkig ook nog via andere manieren contact, dus blijf ook nog een beetje op de hoogte van de verschillende dingen die je meemaakt.
    Ik wil je wel alvast veel plezier en succes wensen in de USA! Gaat vast helemaal goedkomen. En veel plezier in NL.

    X, Anita

  • 22 April 2012 - 19:51

    Opa:

    Hoi Cynthia,
    Dit was een kort verhaal deze keer maar goed leesbaar en alles gaat nog goed Sverige begrijp ik.
    Dan je reis naar de USA, succes daar voor je werk in San Diego en heel veel plezier in je vrije tijd, geniet er van met volle teugen, Amerika is prachtig om eens mee te maken en kijk uit voor de tornados.
    Een Big Hug van je Opa

  • 23 April 2012 - 15:55

    Fietje:

    Leuke foto´s, die had ik nog niet gezien (stuur maar op). En een kort maar goed samengevat verhaal. Tot vrijdag!

  • 24 April 2012 - 17:32

    Ina:

    Leuk verhaal.
    Veel plezier in NL en San Diego.
    Geniet ervan!

  • 01 Mei 2012 - 16:36

    Linda :

    Ik zag je net weer weg rijden, jammer genoeg niet met elkaar gesproken, maar dat komt later wel weer!
    Wat spannend dat je bijna naar USA gaat, dat lijkt me een hele belevenis.Geniet ervan en we lezen het wel weer hier of op Fb toch?

    Tot de volgende keer meis!

    Liefs Lin en fam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Linköping

Promovendus in borstkankeronderzoek

Recente Reisverslagen:

09 September 2014

Een jaarresumé

22 September 2013

Een jaar in een notendop.

22 April 2012

Terug van weggeweest!

27 November 2011

De lang uitgebleven update!
Cynthia

Masteropleiding Medical Biosciences (Medische Biowetenschappen) aan de Linköping Universiteit, met de praktische nadruk op kankeronderzoek.

Actief sinds 22 Mei 2008
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 58111

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 November 2014

Promovendus in borstkankeronderzoek

25 Augustus 2009 - 12 Juni 2011

Medical Bioscience

13 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: